Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1624

 

  Index      Toyota     Toyota Tundra (2015 year) - Service and Repair Manual

 

Search            copyright infringement  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1622  1623  1624  1625   ..

 

 

Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1624

 

 

OK

OK

CHECK POWER SOURCE CIRCUIT

44.

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (IGNITION COIL - ECM)

(a) Disconnect the ignition coil connector.

(b) Disconnect the ECM connector.

(c) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

Standard Resistance:

TESTER CONNECTION

CONDITION

SPECIFIED CONDITION

D10-2 (IGF1) - D74-104 (IGF1)

Always

Below 1 Ω

D25-2 (IGF2) - D74-105 (IGF2)

Always

Below 1 Ω

D12-2 (IGF2) - D74-105 (IGF2)

Always

Below 1 Ω

D23-2 (IGF1) - D74-104 (IGF1)

Always

Below 1 Ω

D14-2 (IGF2) - D74-105 (IGF2)

Always

Below 1 Ω

D21-2 (IGF1) - D74-104 (IGF1)

Always

Below 1 Ω

D16-2 (IGF1) - D74-104 (IGF1)

Always

Below 1 Ω

D19-2 (IGF2) - D74-105 (IGF2)

Always

Below 1 Ω

D10-2 (IGF1) or D74-104 (IGF1) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D25-2 (IGF2) or D74-105 (IGF2) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D12-2 (IGF2) or D74-105 (IGF2) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D23-2 (IGF1) or D74-104 (IGF1) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D14-2 (IGF2) or D74-105 (IGF2) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D21-2 (IGF1) or D74-104 (IGF1) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D16-2 (IGF1) or D74-104 (IGF1) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D19-2 (IGF2) or D74-105 (IGF2) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

HINT:

REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

45.

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (IGNITION COIL - ECM)

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P1604; Start...

(a) Disconnect the ignition coil connector.

(b) Disconnect the ECM connector.

(c) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

Standard Resistance:

TESTER CONNECTION

CONDITION

SPECIFIED CONDITION

D10-3 (IGT1) - D74-40 (IGT1)

Always

Below 1 Ω

D25-3 (IGT2) - D74-33 (IGT2)

Always

Below 1 Ω

D12-3 (IGT3) - D74-37 (IGT3)

Always

Below 1 Ω

D23-3 (IGT4) - D74-34 (IGT4)

Always

Below 1 Ω

D14-3 (IGT5) - D74-35 (IGT5)

Always

Below 1 Ω

D21-3 (IGT6) - D74-36 (IGT6)

Always

Below 1 Ω

D16-3 (IGT7) - D74-38 (IGT7)

Always

Below 1 Ω

D19-3 (IGT8) - D74-39 (IGT8)

Always

Below 1 Ω

D10-3 (IGT1) or D74-40 (IGT1) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D25-3 (IGT2) or D74-33 (IGT2) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D12-3 (IGT3) or D74-37 (IGT3) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D23-3 (IGT4) or D74-34 (IGT4) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D14-3 (IGT5) or D74-35 (IGT5) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D21-3 (IGT6) or D74-36 (IGT6) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D16-3 (IGT7) or D74-38 (IGT7) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

D19-3 (IGT8) or D74-39 (IGT8) - Body ground

Always

10 kΩ or higher

HINT:

REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

OK

REPLACE IGNITION COIL

46.

PERFORM ACTIVE TEST USING TECHSTREAM (CONTROL THE FUEL PUMP / SPEED)

(a) Connect the Techstream to the DLC3.

(b) Turn the ignition switch to ON.

(c) Using the Techstream, select the [Control the Fuel Pump / Speed] Active Test.

(d) When performing the Active Test, check for an operating sound from the fuel pump.

Standard:

CONTROL THE FUEL PUMP / SPEED

SPECIFIED CONDITION

ON

Operating sound heard

OFF

Operating sound not heard

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P1604; Start...

OK

HINT:

CHECK FUEL PUMP CONTROL SYSTEM

47.

PERFORM ACTIVE TEST USING TECHSTREAM (CONTROL THE FUEL PUMP / SPEED)

(a) Connect the Techstream to the DLC3.

(b) Turn the ignition switch to ON.

(c) Using the Techstream, select the [Control the Fuel Pump / Speed] Active Test.

(d) When performing the Active Test, check for fuel leakage from the fuel pipes.

Result

RESULT

PROCEED TO

HINT:

CHECK FUEL PUMP CONTROL SYSTEM

A

REPAIR OR REPLACE FUEL LINE

48.

READ VALUE USING TECHSTREAM (ENGINE SPEED)

(a) Connect the Techstream to the DLC3.

(b) Turn the ignition switch to ON.

(e) While running the engine, read the [Engine Speed] value.

Standard:

A value that matches the actual engine speed is constantly output.

HINT:

Check the engine speed using a line graph.
If the engine cannot be started, check the engine speed while cranking the engine.
If the engine speed is 0 rpm, the crankshaft position sensor may have an open or short circuit.

NG

REPLACE CRANKSHAFT POSITION SENSOR

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P1604; Start...

OK

OK

49.

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (FUEL INJECTOR POWER SOURCE)

(a) Disconnect the fuel injector connector.

(b) Turn the ignition switch to ON.

(c) Measure the voltage according to the value(s) in the table below.

Standard Voltage:

CYLINDER

TESTER

CONNECTION

SWITCH

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

No. 1

H1-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 2

F1-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 3

H2-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 4

F2-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 5

H3-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 6

F3-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 7

H4-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

No. 8

F4-2 - Body ground

Ignition switch ON

11 to 14 V

HINT:

REPAIR POWER SOURCE CIRCUIT

50.

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (FUEL INJECTOR - ECM)

(a) Disconnect the fuel injector connector.

(b) Disconnect the ECM connector.

(c) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

Standard Resistance:

CYLINDER

TESTER CONNECTION

CONDITION

SPECIFIED CONDITION

No. 1

H1-1 - Body ground

Always

10 kΩ or higher

H1-1 - D74-86 (#10)

Always

Below 1 Ω

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P1604; Start...

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1622  1623  1624  1625   ..