Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1480

 

  Index      Toyota     Toyota Tundra (2015 year) - Service and Repair Manual

 

Search            copyright infringement  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1478  1479  1480  1481   ..

 

 

Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1480

 

 

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

(see waveform

11)

A24-30 (VPMP) -

D74-81 (E1)

V - BR

Vent valve (built into canister

pump module)

Ignition switch ON

11 to 14 V

A24-49 (MPMP) -

D74-81 (E1)

W - BR

Leak detection pump (built

into canister pump module)

Leak detection pump OFF

Below 3.0 V

Leak detection pump ON

11 to 14 V

D74-67 (VCV1) -

D74-97 (ETHW)

L - BR

Power source for sensor

(specific voltage)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

D74-66 (VCV2) -

D74-97 (ETHW)

L - BR

Power source for sensor

(specific voltage)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

D74-121 (PPMP)

- D74-97

(ETHW)

P - BR

Canister pressure sensor

(built into canister pump

module)

Ignition switch ON

3.3 to 4.0 V

D74-32 (ALT) -

D74-81 (E1)

R - BR

Generator

Ignition switch ON

11 to 14 V

A24-10 (CANH) -

D74-81 (E1)

GR - BR

CAN communication line

Ignition switch ON

Pulse

generation

(see waveform

12)

A24-11 (CANL) -

D74-81 (E1)

W - BR

CAN communication line

Ignition switch ON

Pulse

generation

(see waveform

13)

D74-62 (ACIS) -

D74-81 (E1)

L-Y - BR

VSV for ACIS (Acoustic

Control Induction System)

operation signal

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-28 (AIRV) -

D74-81 (E1)

BR - BR

Air switching valve for

secondary air injection system

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-54 (AIRP) -

D74-81 (E1)

P - BR

Air pump control

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-30 (AIDI) -

D74-81 (E1)

G - BR

Diagnostic information signal

for secondary air injection

system

Secondary air injection

system operates

Pulse

generation

(see waveform

15)

A24-54 (AIP) -

D74-98 (ETHA)

Y - BR

Secondary air injection

system pressure signal

Ignition switch ON

3.0 to 3.6 V

A24-43 (ARV2) -

D74-81 (E1)

V - BR

Air switching valve for

secondary air injection system

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-53 (ARP2) -

D74-81 (E1)

P-L - BR

Air pump control

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-29 (AID2) -

D74-81 (E1)

G-Y - BR

Diagnostic information signal

for secondary air injection

system

Secondary air injection

system operates

Pulse

generation

(see waveform

15)

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINA...

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

A24-53 (AIP2) -

D74-97 (ETHW)

G - BR

Secondary air injection

system pressure signal

Ignition switch ON

3.0 to 3.6 V

D74-90 (G2) -

D74-89 (G2-)

R - B

Camshaft position sensor

Idling

Pulse

generation

(see waveform

14)

A24-18 (DI) -

D74-81 (E1)

Y - BR

Fuel pump control

Ignition switch ON

0 to 3.0 V

A24-14 (STSW) -

D74-81 (E1)

BR - BR

Ignition switch signal

Shift lever position P or N,

Cranking

6.0 V or more

A24-41 (ACCR) -

D74-81 (E1)

BR - BR

ACC relay control signal

Ignition switch ON → Cranking

11 to 14 V →

Below 1 V

D74-16 (STAR) -

D74-81 (E1)

L - BR

ST relay control

Ignition switch ON

Below 1.5 V

Cranking

5.5 V or more

D74-72 (PSP) -

D74-81 (E1)

G - BR

Power steering oil pressure

sensor

Ignition switch ON

0.5 to 4.5 V

D74-60 (FPCR) -

D74-81 (E1)

R - BR

Fuel pressure switching valve

Fuel pressure switching valve

OFF

11 to 14 V

D74-61 (HAI1) -

D74-81 (E1)

B - BR

Air pump heater for secondary

air injection system

AI heater operating

Below 1.5 V

A24-33 (ELS2) -

D74-81 (E1)

B - BR

Electric load

Rear defogger switch on

7.5 to 14 V

Rear defogger switch off

Below 1.5 V

HINT:

Camshaft timing oil control valve (OCV)

TERMINAL NO. (SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

D74-58 (OC1+) - D74-57

(OC1-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-52 (OC2+) - D74-51

(OC2-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-56 (OE1+) - D74-55

(OE1-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-50 (OE2+) - D74-49

(OE2-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINA...

(c) WAVEFORM 2:

Heated oxygen sensor

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

D74-114 (OX1B)

- D74-115

(EX1B)

0.2 V/DIV., 200

msec./DIV.

Engine speed maintained at

2500 rpm for 2 minutes after

warming up sensor

D74-112 (OX2B)

- D74-113

(EX2B)

0.2 V/DIV., 200

msec./DIV.

Engine speed maintained at

2500 rpm for 2 minutes after

warming up sensor

HINT:

In Data List, item O2S B1S2 and O2S B2S2 show the ECM

input values from the heated oxygen sensor.

(d) WAVEFORM 3:

Fuel injector No. 1 (to No. 8) injection signal

TERMINAL NO. (SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

D74-86 (#10) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-109 (#20) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-85 (#30) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-108 (#40) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-84 (#50) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-107 (#60) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-83 (#70) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

D74-106 (#80) - D74-43

(E01)

20 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

HINT:

The wavelength becomes shorter as the engine speed

increases.

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINA...

(e) WAVEFORM 4:

Knock sensor

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

D74-94 (KNK1) -

D74-93 (EKNK)

1 V/DIV., 1

msec./DIV.

Engine speed maintained at

4000 rpm after warming up

engine

D74-117 (KNK2) -

D74-116 (EKN2)

1 V/DIV., 1

msec./DIV.

Engine speed maintained at

4000 rpm after warming up

engine

D74-96 (KNK3) -

D74-95 (EKN3)

1 V/DIV., 1

msec./DIV.

Engine speed maintained at

4000 rpm after warming up

engine

D74-119 (KNK4) -

D74-118 (EKN4)

1 V/DIV., 1

msec./DIV.

Engine speed maintained at

4000 rpm after warming up

engine

HINT:

The wavelength becomes shorter as the engine speed
increases.
The waveforms and amplitudes displayed differ slightly
depending on the vehicle.

(f) WAVEFORM 5:

Crankshaft position sensor and VVT sensor (for intake side)

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

(a) D74-110 (NE+) -

D74-111 (NE-)

5 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idle after engine

warmed up

(b) D74-92 (VV1+) -

D74-91 (VV1-)

5 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idle after engine

warmed up

(c) D74-87 (VV2+) -

D74-88 (VV2-)

5 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idle after engine

warmed up

HINT:

The wavelength becomes shorter as engine speed increases.

(g) WAVEFORM 6:

Ignition coil signal (IGT and IGF signal)

TERMINAL NO. (SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

(a) D74-40 (IGT1) - D74-81

(E1)

2 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

(a) D74-33 (IGT2) - D74-81

(E1)

2 V/DIV., 20

msec./DIV.

Idling

3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINA...

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1478  1479  1480  1481   ..