Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1080

 

  Index      Toyota     Toyota Tundra (2015 year) - Service and Repair Manual

 

Search            copyright infringement  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1078  1079  1080  1081   ..

 

 

Toyota Tundra (2015 year). Manual - part 1080

 

 

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

D74-40 (IGT1) -

D74-81 (E1)

B-Y - BR

Ignition coil (ignition signal)

Idling

Pulse

generation

(see waveform

7)

D74-33 (IGT2) -

D74-81 (E1)

L-Y - BR

D74-37 (IGT3) -

D74-81 (E1)

B - BR

D74-34 (IGT4) -

D74-81 (E1)

L-B - BR

D74-35 (IGT5) -

D74-81 (E1)

G-R - BR

D74-36 (IGT6) -

D74-81 (E1)

G - BR

D74-38 (IGT7) -

D74-81 (E1)

G-W - BR

D74-39 (IGT8) -

D74-81 (E1)

G-B - BR

D74-104 (IGF1) -

D74-81 (E1)

G-B - BR

Ignition coil (ignition

confirmation signal)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

Idling

Pulse

generation

(see waveform

7)

D74-105 (IGF2) -

D74-81 (E1)

R - BR

Ignition coil (ignition

confirmation signal)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

Idling

Pulse

generation

(see waveform

7)

D74-63 (PRG) -

D74-81 (E1)

L-B - BR

Purge VSV

Ignition switch ON

11 to 14 V

Idling

Pulse

generation

(see waveform

8)

A24-13 (SPD) -

D74-81 (E1)

B - BR

Speed signal from

combination meter

Driving at 20 km/h (12 mph)

Pulse

generation

(see waveform

9)

A24-46 (STA) -

D74-81 (E1)

R - BR

Starter signal

Cranking

5.5 V or more

D74-120 (NSW) -

D74-81 (E1)

L - BR

Park/neutral position switch

Ignition switch ON, shift lever

position not in P or N

11 to 14 V

Ignition switch ON, shift lever

in P or N

Below 3.0 V

1UR-FE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINALS...

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

A24-36 (STP) -

D74-81 (E1)

SB - BR

Stop light switch

Brake pedal depressed

7.5 to 14 V

Brake pedal released

Below 1.5 V

A24-35 (ST1-) -

D74-81 (E1)

R - BR

Stop light switch

(opposite to STP terminal)

Ignition switch ON,

brake pedal depressed

Below 1.5 V

Ignition switch ON,

brake pedal released

7.5 to 14 V

D74-19 (M+) -

D74-82 (ME01)

R - W-B

Throttle actuator

Idling with warm engine

Pulse

generation

(see waveform

10)

D74-18 (M-) -

D74-82 (ME01)

G - W-B

Throttle actuator

Idling with warm engine

Pulse

generation

(see waveform

11)

A24-52 (FPC) -

D74-81 (E1)

BE - BR

Fuel pump control

Ignition switch ON

Below 1.5 V

A24-24 (W) -

D74-81 (E1)

P - BR

MIL

Ignition switch ON

Below 3.0 V

Idling

11 to 14 V

A24-16 (TC) -

D74-81 (E1)

V - BR

11 to 14 V

A24-15 (TACH) -

D74-81 (E1)

GR - BR

Engine speed

Idling

Pulse

generation

(see waveform

12)

A24-30 (VPMP) -

D74-81 (E1)

V - BR

Vent valve (built into canister

pump module)

Ignition switch ON

11 to 14 V

A24-49 (MPMP) -

D74-81 (E1)

W - BR

Leak detection pump (built

into canister pump module)

Leak detection pump OFF

Below 3.0 V

Leak detection pump ON

11 to 14 V

D74-67 (VCV1) -

D74-98 (E2)

L - BR

Power source for sensor

(specific voltage)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

D74-66 (VCV2) -

D74-98 (E2)

L - BR

Power source for sensor

(specific voltage)

Ignition switch ON

4.5 to 5.5 V

D74-121 (PPMP)

- D74-98 (E2)

P - BR

Canister pressure sensor (built

into canister pump module)

Ignition switch ON

3.3 to 4.0 V

D74-32 (ALT) -

D74-81 (E1)

R - BR

Generator

Ignition switch ON

11 to 14 V

A24-10 (CANH) -

D74-81 (E1)

GR - BR

CAN communication line

Ignition switch ON

Pulse

generation

(see waveform

13)

1UR-FE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINALS...

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

A24-11 (CANL) -

D74-81 (E1)

W - BR

CAN communication line

Ignition switch ON

Pulse

generation

(see waveform

14)

D74-62 (ACIS) -

D74-81 (E1)

L-Y - BR

VSV for ACIS (Acoustic

Control Induction System)

operation signal

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-60 (HAI1) -

D74-81 (E1)

B - BR

Air pump heater for secondary

air injection system

AI heater operating

Below 1.5 V

D74-28 (AIRV) -

D74-81 (E1)

BR - BR

Air switching valve for

secondary air injection system

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-54 (AIRP) -

D74-81 (E1)

P - BR

Air pump control

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-30 (AIDI) -

D74-81 (E1)

G - BR

Diagnostic information signal

for secondary air injection

system

Secondary air injection system

operating

Pulse

generation

(see waveform

16)

A24-54 (AIP) -

D74-98 (E2)

Y - BR

Secondary air injection system

pressure signal

Ignition switch ON

3.0 to 3.6 V

A24-43 (ARV2) -

D74-81 (E1)

V - BR

Air switching valve for

secondary air injection system

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-53 (ARP2) -

D74-81 (E1)

P-L - BR

Air pump control

Ignition switch ON

11 to 14 V

D74-29 (AID2) -

D74-81 (E1)

G-Y - BR

Diagnostic information signal

for secondary air injection

system

Air injection system operating

Pulse

generation

(see waveform

16)

A24-53 (AIP2) -

D74-98 (E2)

G - BR

Secondary air injection system

pressure signal

Ignition switch ON

3.0 to 3.6 V

D74-90 (G2) -

D74- 89 (G2-)

R - B

Camshaft position sensor

Idling

Pulse

generation

(see waveform

15)

A24-14 (STSW) -

D74-81 (E1)

BR - BR

Starter switch

Shift lever in P or N, cranking

6.0 V or more

A24-41 (ACCR) -

D74-81 (E1)

BR - BR

ACC relay control signal

Ignition switch ON → Cranking

11 to 14 V →

Below 1 V

D74-16 (STAR) -

D74-81 (E1)

L - BR

Starter relay control

Ignition switch ON

Below 1.5 V

Cranking

5.5 V or more

D74-72 (PSP) -

D74-81 (E1)

G - BR

Power steering oil pressure

sensor

Ignition switch ON

0.5 to 4.5 V

1UR-FE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINALS...

TERMINAL NO.

(SYMBOL)

WIRING

COLOR

TERMINAL DESCRIPTION

CONDITION

SPECIFIED

CONDITION

D74-97 (PIM) -

D74-98 (E2)

L-R - BR

Manifold absolute pressure

sensor

Idling

1.2 to 2.0 V

D74-48 (EGR1) -

D74-81 (E1)

B - BR

EGR valve assembly

Engine racing with warm

engine

Pulse

generation

(see waveform

18)

D74-1 (EGR2) -

D74-81 (E1)

B-L - BR

EGR valve assembly

Engine racing with warm

engine

Pulse

generation

(see waveform

19)

D74-24 (EGR3) -

D74-81 (E1)

B-R - BR

EGR valve assembly

Engine racing with warm

engine

Pulse

generation

(see waveform

18)

D74-47 (EGR4) -

D74-81 (E1)

B-Y - BR

EGR valve assembly

Engine racing with warm

engine

Pulse

generation

(see waveform

19)

A24-33 (ELS2) -

D74-81 (E1)

B - BR

Electric load

Defogger switch on

7.5 to 14 V

Defogger switch off

Below 1.5 V

A24-4 (ADJ1)*2 -

Body ground

W-B -

Body

ground

Vehicle type designation wire

harness

Always

Below 1 V

HINT:

(b) WAVEFORM 1:

Camshaft Oil Control Valve (OCV)

TERMINAL NO. (SYMBOL)

TOOL SETTING

CONDITION

D74-58 (OC1+) - D74-57

(OC1-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-52 (OC2+) - D74-51

(OC2-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-56 (OE1+) - D74-55

(OE1-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

D74-50 (OE2+) - D74-49

(OE2-)

5 V/DIV., 1

msec./DIV.

Idling

1UR-FE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: TERMINALS...

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1078  1079  1080  1081   ..