Nissan Primera P12. Manual - part 325

 

  Главная      Nissan     Nissan Primera P12 - Service Manual

 

поиск по сайту            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  323  324  325  326   ..

 

 

Nissan Primera P12. Manual - part 325

 

 

DTC P0234 TC SYSTEM

EC-485

[YD (WITHOUT EURO-OBD)]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

EC

On Board Diagnosis Logic

EBS0156K

The MI will not light up for this self-diagnosis.

Overall Function Check

EBS0156L

Use this procedure to check the overall function of the turbocharger. During this check, a DTC might not be
confirmed.

1.

Start engine and let it idle.

2.

Make sure that turbocharger control actuator rod moves slightly
when engine is started.

3.

If NG, go to

EC-487, "Diagnostic Procedure"

.

DTC No.

Trouble diagnosis name

DTC detecting condition

Possible cause

P0234

Turbocharger overboost
condition

ECM detects turbocharger boost pressure
is excessively high.

Turbocharger

Vacuum pump

Turbocharger boost sensor

Turbocharger boost control solenoid valve

MBIB1024E

EC-486

[YD (WITHOUT EURO-OBD)]

DTC P0234 TC SYSTEM

Wiring Diagram

EBS0156M

MBWA0617E

DTC P0234 TC SYSTEM

EC-487

[YD (WITHOUT EURO-OBD)]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

EC

Diagnostic Procedure

EBS0156N

1.

CHECK VACUUM SOURCE

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect vacuum hose connected to turbocharger control actuator.

3.

Start engine and let it idle.

4.

Check vacuum hose for vacuum existence.

OK or NG

OK

>> GO TO 7.

NG

>> GO TO 2.

2.

CHECK VACUUM HOSES AND VACUUM GALLERY

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Check vacuum hoses and vacuum gallery for clogging, cracks or improper connection.
Refer to

EC-361, "Vacuum Hose Drawing"

.

OK or NG

OK

>> GO TO 3.

NG

>> Repair or replace vacuum hoses and vacuum gallery.

Vacuum should exist.

MBIB1023E

SEF109L

EC-488

[YD (WITHOUT EURO-OBD)]

DTC P0234 TC SYSTEM

3.

CHECK TURBOCHARGER BOOST CONTROL SOLENOID VALVE POWER SUPPLY CIRCUIT

1.

Disconnect turbocharger boost control solenoid valve harness
connector.

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Check voltage between turbocharger boost control solenoid
valve terminal 2 and ground with CONSULT-II or tester.

OK or NG

OK

>> GO TO 4.

NG

>> Repair open circuit or short to ground or short to power

in harness or connectors.

4.

CHECK TURBOCHARGER BOOST CONTROL SOLENOID VALVE OUTPUT SIGNAL CIRCUIT FOR

OPEN AND SHORT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector.

3.

Check harness continuity between ECM terminals 6 and turbocharger boost control solenoid valve termi-
nal 1.
Refer to Wiring Diagram.

4.

Also check harness for short to ground and short to power.

OK or NG

OK

>> GO TO 5.

NG

>> Repair open circuit or short to ground or short to power in harness or connectors.

5.

CHECK TURBOCHARGE BOOST CONTROL SOLENOID VALVE

Refer to

EC-489, "Component Inspection"

.

OK or NG

OK

>> GO TO 6.

NG

>> Replace turbocharger boost control solenoid valve.

6.

CHECK VACUUM PUMP

Refer to

EM-35, "VACUUM PUMP"

.

OK or NG

OK

>> GO TO 7.

NG

>> Replace vacuum pump assembly.

MBIB0921E

Voltage: Battery voltage

MBIB1101E

Continuity should exist.

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  323  324  325  326   ..