Opel Frontera UE. Manual - part 1215

 

  Index      Opel     Opel Frontera UE - service repair manual 1999-2001 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1213  1214  1215  1216   ..

 

 

Opel Frontera UE. Manual - part 1215

 

 

GENERAL INFORMATION

0A–5

Lifting Instructions

Lifting Points and Supportable Point Locations

4 Door Model

C00RX002

Lifting Point: Front

• When using a floor jack, lift on the Convex portion of 

the skid plate.

545RS001

Supportable Point: Front

• Position the chassis stands at the bottom of the frame 

sidemember, behind the front wheel.

501RS003

SECTION

0A–6

GENERAL INFORMATION

Lifting Point: Rear

• Position the floor jack at the center of the rear axle 

case when lifting the vehicle.

420RS002

Supportable Point: Rear

• Position the chassis stands at the bottom of the frame 

sidemember, just behind the trailing link bracket.

501RW002

Legend

EndOFCallout

Supportable Point: Rear

• Position the chassis stands at the bottom of the rear 

axle case.

420RS001

(1) Trailing Link Bracket

SECTION

GENERAL INFORMATION

0A–7

Standard Bolts Torque Specifications

The torque values given in the following table should be 
applied where a particular torque is not specified.

The asterisk * indicates that the bolts are used for 
female–threaded parts that are made of soft materials 
such as casting, etc.

Strength Class

4.8

8.8

9.8

Refined

Non-Refined

Bolt 
Identification

Bolt Diameter 

××××

 

Pitch (mm)

M 6X1.0

M 8X1.25

M 10X1.25

* M10X1.5

M12X1.25

* M12X1.75

M14X1.5

* M14X2.0

M16X1.5

* M16X2.0

M18X1.5
M20X1.5
M22X1.5
M24X2.0

4 – 8 N·m (3 – 6 lb ft)

8 – 18 N·m (6 – 13 lb ft)

21 – 34 N·m (15 – 25 lb ft)
20 – 33 N·m (14 – 25 lb ft)
49 – 74 N·m (36 – 54 lb ft)
45 – 69 N·m (33 – 51 lb ft)

77 – 115 N·m (56 – 85 lb ft)
72 – 107 N·m (53 – 79 lb ft)

104 – 157 N·m (77 – 116 lb ft)
100 – 149 N·m (74 – 110 lb ft)

151 – 226 N·m (111 – 166 lb ft)
206 – 310 N·m (152 – 229 lb ft)
251 – 414 N·m (185 – 305 lb ft)
359 – 539 N·m (265 – 398 lb ft)

5 – 10 N·m (4 – 7 lb ft)

12 – 23 N·m (9 – 17 lb ft)

28 – 46 N·m (20 – 34 lb ft)
28 – 45 N·m (20 – 33 lb ft)
61 – 91 N·m (45 – 67 lb ft)
57 – 84 N·m (42 – 62 lb ft)

93 – 139 N·m (69 – 103 lb ft)

88 – 131 N·m (65 – 97 lb ft)

135 – 204 N·m (100 – 150 lb ft)

130 – 194 N·m (95 – 143 lb ft)

195 – 293 N·m (144 – 216 lb ft)
270 – 405 N·m (199 – 299 lb ft)
363 – 544 N·m (268 – 401 lb ft)
431 – 711 N·m (318 – 524 lb ft)

 – 

17 – 30 N·m (12 – 22 lb ft)
37 – 63 N·m (27 – 46 lb ft)
36 – 60 N·m (27 – 44 lb ft)

76 – 114 N·m (56 – 84 lb ft)
72 – 107 N·m (53 – 79 lb ft)

114 – 171 N·m (84 – 126 lb ft)
107 – 160 N·m (79 – 118 lb ft)

160 – 240 N·m (118 – 177 lb ft)
153 – 230 N·m (113 – 169 lb ft)
230 – 345 N·m (169 – 255 lb ft)
317 – 476 N·m (234 – 351 lb ft)
425 – 637 N·m (313 – 469 lb ft)
554 – 831 N·m (409 – 613 lb ft)

SECTION

0A–8

GENERAL INFORMATION

Abbreviations Charts

List of automotive abbreviations which may be used 
in this manual
A — Ampere(s)
ABS — Antilock Brake System
AC — Alternating Current
A/C — Air Conditioning
ACCEL — Accelerator
ACC — Accessory
ACL — Air Cleaner
Adj — Adjust
A/F — Air Fuel Ratio
AIR — Secondary Air Injection System
Alt — Altitude
AMP — Ampere(s)
ANT — Antenna
ASM — Assembly
A/T — Automatic Transmission/Transaxle
ATDC — After Top Dead Center
ATF — Automatic Transmission Fluid
Auth — Authority
Auto — Automatic
BARO — Barometric Pressure
Bat — Battery
B+ — Battery Positive Voltage
Bbl — Barrel
BHP — Brake Horsepower
BPT — Backpressure Transducer
BTDC — Before Top Dead Center

°

 C — Degrees Celsius

CAC — Charge Air Cooler
Calif — California
cc — Cubic Centimeter
CID — Cubic Inch Displacement
CKP — Crankshaft Position
CL — Closed Loop
CLCC — Closed Loop Carburetor Control
CMP — Camshaft Position
CO — Carbon Monoxide
Coax — Coaxial
Conn — Connector
Conv — Converter
Crank — Crankshaft
Cu. In. — Cubic Inch
CV — Constant Velocity
Cyl — Cylinder(s)
DI — Distributor Ignition
Diff — Differential
Dist — Distributor
DLC — Data Link Connector
DOHC — Double Overhead Camshaft
DTC — Diagnostic Trouble Code
DTM — Diagnostic Test Mode
DTT — Diagnostic Test Terminal
DVM — Digital Voltmeter (10 meg.)
DVOM — Digital Volt Ohmmeter
EBCM — Electronic Brake Control Module
ECM — Engine Control Module
ECT — Engine Coolant Temperature

EEPROM — Electronically Erasable Programmable 
Read Only Memory
EGR — Exhaust Gas Recirculation
EI — Electronic Ignition
ETR — Electronically Tuned Receiver
EVAP — Evaporation Emission
Exh — Exhaust

°

 F — Degrees Fahrenheit

Fed — Federal (All States Except Calif.)
FF — Front Drive Front Engine
FL — Fusible Link
FLW — Fusible Link Wire
FP — Fuel Pump
FRT — Front
ft — Foot
FWD — Front Wheel Drive
4WD — Four Wheel Drive
4 x 4 — Four Wheel Drive
4 A/T — Four Speed Automatic Transmission/Transaxle
Gal — Gallon
GEN — Generator
GND — Ground
Gov — Governor
g — Gram
Harn — Harness
HC — Hydrocarbons
HD — Heavy Duty
Hg — Hydrargyrum (Mercury)
HiAlt — High Altitude
HO2S — Heated Oxygen Sensor
HVAC — Heater–Vent–Air–Conditioning
IAC — Idle Air Control
IAT — Intake Air Temperature
IC — Integrated Circuit / Ignition Control
ID — Identification / Inside Diameter
IGN — Ignition
INJ — Injection
IP — Instrument Panel
IPC — Instrument Panel Cluster
Int — Intake
ISC — Idle Speed Control
J/B — Junction Block
kg — Kilograms
km — Kilometers
km/h — Kilometer per Hour
kpa — Kilopascals
kV — Kilovolts (thousands of volts)
kW — Kilowatts
KS — Knock Sensor
L — Liter
lb ft — Foot Pounds
lb in — Inch Pounds
LF — Left Front
LH — Left Hand
LR — Left Rear
LS — Left Side
LWB — Long Wheel Base
L–4 — In–Line Four Cylinder Engine
MAF — Mass Air Flow
MAN — Manual

SECTION

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  1213  1214  1215  1216   ..