Mazda CX 7. Manual - part 116

 

  Index      Mazda     Mazda CX 7 - service repair manual 2007 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  114  115  116  117   ..

 

 

Mazda CX 7. Manual - part 116

 

 

INTAKE-AIR SYSTEM [L3 WITH TC]

01-13–3

01-13

End Of Sie

INTAKE AIR SYSTEM FLOW DIAGRAM[L3 WITH TC]

id011339800200

End Of Sie

TURBOCHARGER

RESONANCE 
CHAMBER

INTAKE MANIFOLD

COMBUSTION
CHAMBERS

: INTAKE AIR FLOW

VARIABLE SWIRL
SHUTTER VALVE

AIR 
CLEANER

FRESH-AIR 
DUCT

CHARGE AIR
COOLER

AIR  BYPASS
VALVE

THROTTLE 
VALVE

THROTTLE BODY

acxuuw00000282

1871-1U-06B(01-13).fm  3 ページ  2006年3月15日 水曜日 午前10時44分

INTAKE-AIR SYSTEM [L3 WITH TC]

01-13–4

VACUUM HOSE ROUTING DIAGRAM[L3 WITH TC]

id011339800300

End Of Sie

INTAKE AIR SYSTEM MANIFOLD VACUUM INSPECTION[L3 WITH TC]

id011339804200

1. Verify that the intake air hoses are installed securely.
2. Warm up the engine.
3. Disconnect the vacuum hose connected between the check valve and the intake manifold from the intake 

manifold and install the vacuum gauge. (See 01-14-19 QUICK RELEASE CONNECTOR REMOVAL/
INSTALLATION[L3 WITH TC])

4. Measure the intake manifold vacuum while idling (no load) using the vacuum gauge.

• If not within the specification, perform the following inspections.

— Accelerator cable play

— Compression pressure (See 01-10-9 COMPRESSION INSPECTION[L3 WITH TC].)

— Air suction (installation areas of throttle body, fuel injector, PCV valve, intake manifold)

Note

• If any air suction exists, the change in engine speed can be made apparent by spraying the penetrant 

lubricating spray on the applicable part.

Standard

 –71 kPa {–533 mmHg, –21 inHg} or more

End Of Sie

CHECK VALVE

PURGE SOLENOID VALVE

PCV VALVE

VARIABLE SWIRL SHATTER 
VALVE ACTUATOR

VARIABLE SWIRL 
SOLENOID VALVE

acxuuw00000153

1871-1U-06B(01-13).fm  4 ページ  2006年3月15日 水曜日 午前10時44分

INTAKE-AIR SYSTEM [L3 WITH TC]

01-13–5

01-13

INTAKE AIR SYSTEM REMOVAL/INSTALLATION[L3 WITH TC]

id011339800400

Warning

• A hot engine and intake air system can cause severe burns. Turn off the engine and wait until they 

are cool before removing the intake air system.

• Fuel vapor is hazardous. It can easily ignite, causing serious injury and damage. Always keep 

sparks and flames away from fuel.

• Fuel line spills and leakage are dangerous. Fuel can ignite and cause serious injuries or death and 

damage. Fuel can also irritate skin and eyes. To prevent this, always complete the “Fuel Line 
Safety Procedure”. (See01-14-4 BEFORE REPAIR PROCEDURE[L3 WITH TC].)

1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the charge air cooler duct.
3. Remove the battery and battery tray. (See01-17-2 BATTERY REMOVAL/INSTALLATION[L3 WITH TC].)
4. Remove the under cover.
5. Remove in the order indicated in the table.
6. Install in the reverse order of removal.

1871-1U-06B(01-13).fm  5 ページ  2006年3月15日 水曜日 午前10時44分

INTAKE-AIR SYSTEM [L3 WITH TC]

01-13–6

7. Complete the “AFTER REPAIR PROCEDURE”. (See01-14-4 AFTER REPAIR PROCEDURE[L3 WITH TC].)

.

8

5

6

4

1

2

A

A

3

7

9

R

R

R

R

R

R

R

R

R

R

R

10

12

13

15

14

11

18.6—25.5 N·m 
{1.90—2.60 kgf·m, 
13.8—18.8 ft·lbf}  

8—11.5 
{82—117, 
71—101}

17—23 N·m 
{1.8—2.3 kgf·m, 
13—16 ft·lbf}  

37.2—51.9 N·m 
{3.80—5.29 kgf·m, 
27.5—38.2 ft·lbf}  

7.8—10.8 
{80—110, 70—95}

4.9 {50—43}

18.6—25.5 N·m 
{1.90—2.60 kgf·m, 
13.8—18.8 ft·lbf}  

4.9 {50—43}

23.5—35.3 N·m 
{2.40—3.59 kgf·m, 
17.4—26.0 ft·lbf}  

7.9—10.7 
{81—109, 
70—94}

7.8—10.8 
{80—110, 
70—95}

7.8—10.8 
{80—110, 
70—95}

0.55—0.85 
{5.7—8.6, 
4.9—7.5}

2.5—3.4 
{26—34, 
23—30}

N·m {kgf·cm, in·lbf}

8—11.5 
{82—117, 
71—101}

3.9—5.9 
{40—60, 35—52}

17

16

23.5—35.3 N·m 
{2.40—3.59 kgf·m, 
17.4—26.0 ft·lbf}  

2.5—3.4 
{26—34, 
23—30}

7.8—10.8 
{80—110, 70—95}

7.8—10.8 
{80—110, 
70—95}

acxuuw00000205

1871-1U-06B(01-13).fm  6 ページ  2006年3月15日 水曜日 午前10時44分

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  114  115  116  117   ..