Jeep Grand Cherokee WJ. Manual - part 113

 

  Index      Jeep     Jeep Grand Cherokee WJ - service repair manual 2001 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  111  112  113  114   ..

 

 

Jeep Grand Cherokee WJ. Manual - part 113

 

 

body wire harness connector for the CD changer and a
good ground. There should be continuity. If OK, go to
Step 3. If not OK, repair the open power ground circuit
to the radio receiver as required.

(3) Reconnect the battery negative cable. Check for

battery voltage at the B(+) circuit cavity of the right
body wire harness connector for the CD changer. If
OK, go to Step 4. If not OK, go to Step 5.

(4) Turn the ignition switch to the On position.

Check for battery voltage at the ignition switch out-
put circuit cavity of the right body wire harness con-
nector for the CD changer. If OK, use a DRB scan
tool and the proper Diagnostic Procedures manual for
further diagnosis. If not OK, go to Step 6.

(5) Disconnect and isolate the battery negative

cable. Remove the radio receiver from the instrument
panel. Disconnect the DIN cable connector (C4) from
the radio receiver, but do not disconnect the other
wire harness connectors. Reconnect the battery neg-
ative cable. Check for battery voltage at the B(+) cir-
cuit cavity of the DIN connector receptacle on the
radio receiver. If OK, repair the open B(+) circuit to
the CD changer as required. If not OK, check for a
shorted B(+) circuit to the CD changer and repair as
required, then replace the faulty radio receiver.

(6) Turn the ignition switch to the Off position.

Disconnect and isolate the battery negative cable.
Remove the radio receiver from the instrument
panel. Disconnect the DIN cable connector (C4) from
the radio receiver, but do not disconnect the other
wire harness connectors. Reconnect the battery neg-
ative cable. Turn the ignition switch to the On posi-
tion. Check for battery voltage at the ignition switch
output circuit cavity of the DIN connector receptacle
on the radio receiver. If OK, repair the open ignition
switch output circuit to the CD changer as required.
If not OK, check for a shorted ignition switch output
circuit to the CD changer and repair as required,
then replace the faulty radio receiver.

NO SOUND OR ONLY ONE CHANNEL SOUND
FROM CD

(1) Turn the ignition switch to the On position.

Turn the radio receiver on and check its audio output
operation. If OK, go to Step 2. If not OK, refer to
Speaker in the Diagnosis and Testing section of this
group.

(2) Disconnect and isolate the battery negative

cable. Disconnect the right body wire harness connec-
tor from the CD changer connector receptacle.
Remove the radio receiver from the instrument
panel. Disconnect the DIN cable connector (C4) from
the radio receiver. Check for continuity between the
audio ground (Z4) circuit cavity of the right body
wire harness connector for the CD changer and a
good ground. There should be no continuity. If OK, go

to Step 3. If not OK, repair the shorted audio ground
(Z4) circuit as required.

(3) Check for continuity between the audio ground

(Z4) circuit cavity of the right body wire harness con-
nector for the CD changer and the audio ground (Z4)
circuit pin of the DIN cable connector for the radio
receiver. There should be continuity. If OK, go to
Step 4. If not OK, repair the open audio ground (Z4)
circuit as required.

(4) Check for continuity between the audio out

right circuit cavity of the right body wire harness
connector for the CD changer and a good ground.
There should be no continuity. If OK, go to Step 5. If
not OK, repair the shorted audio out right circuit as
required.

(5) Check for continuity between the audio out

right circuit cavity of the right body wire harness
connector for the CD changer and the audio out right
circuit pin of the DIN cable connector for the radio
receiver. There should be continuity. If OK, go to
Step 6. If not OK, repair the open audio out right cir-
cuit as required.

(6) Check for continuity between the audio out left

circuit cavity of the right body wire harness connec-
tor for the CD changer and a good ground. There
should be no continuity. If OK, go to Step 7. If not
OK, repair the shorted audio out left circuit as
required.

(7) Check for continuity between the audio out left

circuit cavity of the right body wire harness connec-
tor for the CD changer and the audio out left circuit
pin of the DIN cable connector for the radio receiver.
There should be continuity. If OK, replace the faulty
CD change. If not OK, repair the open audio out left
circuit as required.

REMOTE RADIO SWITCH

For complete circuit diagrams, refer to Audio Sys-

tem in the Contents of Group 8W - Wiring Diagrams.

WARNING: ON VEHICLES EQUIPPED WITH AIRBAGS,
REFER TO GROUP 8M - PASSIVE RESTRAINT SYS-
TEMS BEFORE ATTEMPTING ANY STEERING WHEEL,
STEERING COLUMN, OR INSTRUMENT PANEL COM-
PONENT DIAGNOSIS OR SERVICE. FAILURE TO TAKE
THE PROPER PRECAUTIONS COULD RESULT IN
ACCIDENTAL AIRBAG DEPLOYMENT AND POSSIBLE
PERSONAL INJURY.

(1) Disconnect and isolate the battery negative

cable. Remove the remote radio switch(es) (Fig. 2)
from the steering wheel.

(2) Use an ohmmeter to check the switch resis-

tances as shown in the Remote Radio Switch Test
chart. If the remote radio switch resistances check
OK, go to Step 3. If not OK, replace the faulty
switch.

8F - 8

AUDIO SYSTEMS

WJ

DIAGNOSIS AND TESTING (Continued)

(3) Reconnect the battery negative cable. Turn the

ignition switch to the On position. Check for 5 volts
at the radio control mux circuit cavities of the steer-
ing wheel wire harness connectors for both remote
radio switches. If OK, go to Step 4. If not OK, repair
the open or shorted radio control mux circuit to the
Body Control Module (BCM) as required.

(4) Disconnect and isolate the battery negative

cable. Disconnect the 22-way instrument panel wire
harness connector from the BCM. Check for continu-
ity between the remote radio switch ground circuit
cavities of the steering wheel wire harness connec-
tors for both remote radio switches and a good
ground. There should be no continuity. If OK, go to
Step 5. If not OK, repair the shorted remote radio
switch ground circuit to the BCM as required.

(5) Check for continuity between the remote radio

switch ground circuit cavities of the steering wheel
wire

harness

connectors

for

both

remote

radio

switches and the 22-way instrument panel wire har-
ness connector for the BCM. There should be conti-
nuity.

If

OK,

refer

to

the

proper

Diagnostic

Procedures manual to test the BCM and the PCI
data bus. If not OK, repair the open remote radio
switch ground circuit as required.

SPEAKER

For complete circuit diagrams, refer to Audio Sys-

tem in the Contents of Group 8W - Wiring Diagrams.

WARNING: ON VEHICLES EQUIPPED WITH AIR-
BAGS,

REFER

TO

GROUP

8M

-

PASSIVE

RESTRAINT SYSTEMS BEFORE ATTEMPTING ANY
STEERING

WHEEL,

STEERING

COLUMN,

OR

INSTRUMENT PANEL COMPONENT DIAGNOSIS OR
SERVICE. FAILURE TO TAKE THE PROPER PRE-
CAUTIONS COULD RESULT IN ACCIDENTAL AIR-
BAG DEPLOYMENT AND POSSIBLE PERSONAL
INJURY.

CAUTION: The speaker output of the radio is a
“floating ground” system. Do not allow any speaker
lead to short to ground, as damage to the radio
may result.

(1) Turn the ignition switch to the On position.

Turn the radio receiver on. Adjust the balance and
fader controls to check the performance of each indi-
vidual speaker. Note the speaker locations that are
not performing correctly. Go to Step 2.

(2) Turn the radio receiver off. Turn the ignition

switch to the Off position. Disconnect and isolate the
battery negative cable. Remove the radio receiver
from the instrument panel. If the vehicle is equipped
with the Infinity speaker package, also disconnect
the wire harness connectors at the power amplifier.
Check both the speaker feed (+) circuit and return (–)
circuit cavities for the inoperative speaker location(s)
at the radio receiver wire harness connectors for con-
tinuity to ground. In each case, there should be no
continuity. If OK, go to Step 3. If not OK, repair the
shorted speaker feed (+) and/or return (–) circuit(s) to
the speaker as required.

(3) If the vehicle is equipped with the Infinity

speaker package, go to Step 6. If the vehicle is
equipped with the standard speaker system, check
the resistance between the speaker feed (+) circuit
and return (–) circuit cavities of the radio receiver
wire harness connectors for the inoperative speaker
location(s). The meter should read between 2 and 12
ohms (speaker resistance). If OK, go to Step 4. If not
OK, go to Step 5.

Fig. 2 Remote Radio Switches

1 – BLACK (LEFT) SWITCH
2 – WHITE (RIGHT) SWITCH

Remote Radio Switch Test

Switch

Switch Position

Resistance

Right

(White)

Volume Up

1.210 Kilohms

Right

(White)

Volume Down

3.010 Kilohms

Right

(White)

Mode Advance

0.0511 Kilohms

Left

(Black)

Seek Up

0.261 Kilohms

Left

(Black)

Seek Down

0.681 Kilohms

Left

(Black)

Pre-Set Station

Advance

0.162 Kilohms

WJ

AUDIO SYSTEMS

8F - 9

DIAGNOSIS AND TESTING (Continued)

(4) Install a known good radio receiver. Connect

the battery negative cable. Turn the ignition switch
to the On position. Turn on the radio receiver and
test the speaker operation. If OK, replace the faulty
radio receiver. If not OK, turn the radio receiver off,
turn the ignition switch to the Off position, discon-
nect and isolate the battery negative cable, remove
the test radio receiver, and go to Step 5.

(5) Disconnect the wire harness connector at the

inoperative speaker. Check for continuity between
the speaker feed (+) circuit cavities of the radio
receiver wire harness connector and the speaker wire
harness connector. Repeat the check between the
speaker return (–) circuit cavities of the radio
receiver wire harness connector and the speaker wire
harness connector. In each case, there should be con-
tinuity. If OK, replace the faulty speaker. If not OK,
repair the open speaker feed (+) and/or return (–) cir-
cuit(s) as required.

(6) For each inoperative speaker location, check for

continuity between the speaker feed (+) circuit cavi-
ties of the radio receiver wire harness connectors and
the power amplifier wire harness connectors. Repeat
the check for each inoperative speaker location
between the speaker return (–) circuit cavities of the
radio receiver wire harness connectors and the power
amplifier wire harness connectors. In each case,
there should be continuity. If OK, go to Step 7. If not
OK, repair the open speaker feed (+) and/or return
(–) circuit(s) as required.

(7) Check for continuity between the two ground

circuit cavities of the power amplifier wire harness
connector and a good ground. There should be conti-
nuity. If OK, go to Step 8. If not OK, repair the open
ground circuit(s) to ground as required.

(8) Check the fused B(+) fuse for the power ampli-

fier in the junction block. If OK, go to Step 9. If not
OK, repair the shorted circuit or component as
required and replace the faulty fuse.

(9) Install the radio receiver. Connect the battery

negative cable. Check for battery voltage at the fused
B(+) fuse for the power amplifier in the junction
block. If OK, go to Step 10. If not OK, repair the
open fused B(+) circuit to the Power Distribution
Center (PDC) fuse as required.

(10) Check for battery voltage at the two fused

B(+) circuit cavities of the power amplifier wire har-
ness connector. If OK, go to Step 11. If not OK, repair
the open fused B(+) circuit(s) to the power amplifier
fuse in the junction block as required.

(11) Turn the ignition switch to the On position.

Turn the radio receiver on. Check for battery voltage
at the enable signal to amplifier circuit cavity of the
power amplifier wire harness connector. If OK, go to
Step 12. If not OK, repair the open enable signal to
amplifier circuit to the radio receiver as required.

(12) Turn the radio receiver off. Turn the ignition

switch to the Off position. Disconnect and isolate the
battery negative cable. For each inoperative speaker
location, check both the amplified feed (+) circuit and
the amplified return (–) circuit cavities of the power
amplifier wire harness connectors for continuity to
ground. In each case there should be no continuity. If
OK, go to Step 13. If not OK, repair the shorted
amplified feed (+) and/or amplified return (–) cir-
cuit(s) to the speaker as required.

(13) For each inoperative speaker location, check

the resistance between the amplified feed (+) circuit
and the amplified return (–) circuit cavities of the
power amplifier wire harness connectors. The meter
should read between 2 and 12 ohms (speaker resis-
tance). If OK, replace the faulty power amplifier. If
not OK, go to Step 14.

(14) Disconnect the speaker wire harness connec-

tor at the inoperative speaker. Check for continuity
between the amplified feed (+) circuit cavities of the
speaker wire harness connector and the power ampli-
fier

wire

harness

connector.

Repeat

the

check

between the amplified return (–) circuit cavities of
the speaker wire harness connector and the power
amplifier wire harness connector. In each case there
should be continuity. If OK, replace the faulty
speaker. If not OK, repair the open amplified feed (+)
and/or amplified return (–) circuit(s) as required.

POWER AMPLIFIER

The power amplifier unit should be checked if

there is no sound output noted from the speakers.
For diagnosis of the power amplifier, refer to
Speaker in the Diagnosis and Testing section of this
group. For complete circuit diagrams, refer to Audio
System 
in the Contents of Group 8W - Wiring Dia-
grams.

ANTENNA

WARNING: ON VEHICLES EQUIPPED WITH AIR-
BAGS,

REFER

TO

GROUP

8M

-

PASSIVE

RESTRAINT SYSTEMS BEFORE ATTEMPTING ANY
STEERING

WHEEL,

STEERING

COLUMN,

OR

INSTRUMENT PANEL COMPONENT DIAGNOSIS OR
SERVICE. FAILURE TO TAKE THE PROPER PRE-
CAUTIONS COULD RESULT IN ACCIDENTAL AIR-
BAG DEPLOYMENT AND POSSIBLE PERSONAL
INJURY.

The following four tests are used to diagnose the

antenna with an ohmmeter:

• Test 1 - Mast to ground test

• Test 2 - Tip-of-mast to tip-of-conductor test

• Test 3 - Body ground to battery ground test

• Test 4 - Body ground to coaxial shield test.

8F - 10

AUDIO SYSTEMS

WJ

DIAGNOSIS AND TESTING (Continued)

The ohmmeter test lead connections for each test

are shown in Antenna Tests (Fig. 3).

NOTE: This model has a special coating on the
antenna mast which is not electrically conductive.
Remove the antenna mast from the antenna base
before attempting to perform Tests 1 and 2.

NOTE: This model has a two-piece antenna coaxial
cable. Tests 2 and 4 must be conducted in two
steps to isolate a coaxial cable problem; from the
coaxial cable connection under the right end of the
instrument panel near the inboard side of the glove
box opening to the antenna base, and then from the
coaxial cable connection to the radio chassis con-
nection.

TEST 1

Test 1 determines if the antenna mast is insulated

from the base. Proceed as follows:

(1) Disconnect the antenna coaxial cable connector

from the radio receiver chassis and isolate. Remove
the antenna mast from the antenna base.

(2) Insert one ohmmeter test lead into the socket

for the antenna mast in the center of the antenna
base. Connect the other test lead to the perimeter of
the antenna base. Check for continuity.

(3) There should be no continuity. If continuity is

found, replace the faulty or damaged antenna base
and cable assembly.

TEST 2

Test 2 checks the antenna for an open circuit as

follows:

(1) Disconnect the antenna coaxial cable connector

from the radio receiver chassis. Remove the antenna
mast from the antenna base.

(2) Insert one ohmmeter test lead into the socket

for the antenna mast in the center of the antenna
base. Connect the other test lead to the center pin of
the antenna coaxial cable connector.

(3) Continuity should exist (the ohmmeter should

only register a fraction of an ohm). High or infinite
resistance indicates damage to the base and cable
assembly. Replace the faulty base and cable, if
required.

TEST 3

Test 3 checks the condition of the vehicle body

ground connection. This test should be performed
with the battery positive cable removed from the bat-
tery. Disconnect both battery cables, the negative
cable first. Reconnect the battery negative cable and
perform the test as follows:

(1) Connect one ohmmeter test lead to the vehicle

fender. Connect the other test lead to the battery
negative terminal post.

(2) The resistance should be less than one ohm.
(3) If the resistance is more than one ohm, check

the braided ground strap(s) connected to the engine
and the vehicle body for being loose, corroded, or
damaged. Repair the ground strap connections, if
required.

TEST 4

Test 4 checks the condition of the ground between

the antenna base and the vehicle body as follows:

(1) Connect one ohmmeter test lead to the vehicle

fender. Connect the other test lead to the outer crimp
on the antenna coaxial cable connector.

(2) The resistance should be less then one ohm.
(3) If the resistance is more then one ohm, clean

and/or tighten the antenna base to fender mounting
hardware.

RADIO FREQUENCY INTERFERENCE

WARNING: ON VEHICLES EQUIPPED WITH AIR-
BAGS,

REFER

TO

GROUP

8M

-

PASSIVE

RESTRAINT SYSTEMS BEFORE ATTEMPTING ANY
STEERING

WHEEL,

STEERING

COLUMN,

OR

INSTRUMENT PANEL COMPONENT DIAGNOSIS OR
SERVICE. FAILURE TO TAKE THE PROPER PRE-
CAUTIONS COULD RESULT IN ACCIDENTAL AIR-
BAG DEPLOYMENT AND POSSIBLE PERSONAL
INJURY.

For complete circuit diagrams, see Group 8W -

Wiring Diagrams. Inspect the ground paths and con-
nections at the following locations:

• Blower motor

Fig. 3 Antenna Tests

WJ

AUDIO SYSTEMS

8F - 11

DIAGNOSIS AND TESTING (Continued)

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  111  112  113  114   ..