Engine Iveco Vector 8. Manual - part 19

 

  Index      Iveco     Engine Iveco Vector 8 - service repair manual 2006 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  17  18  19  20   ..

 

 

Engine Iveco Vector 8. Manual - part 19

 

 

Figure 85

Figure 86

- Fit the oil pipes (1) and (2) for lubricating the turbines.

Tightening torques:
screw fixing bottom pipes draining oil from the
turbo—blower to the oil sump — M8x1.25 = 22—27 Nm.
Screw fixing pipes delivering oil to the turbo—blower —
M8x1.25 = 22—27 Nm.

- Fit the engine support.

Screw fixing rear engine support (M16x2)

1st step

Torque: 95

÷105 Nm

2nd step

Angle: 85˚-90˚
Guard torque: 310

÷420 Nm

Screw fixing front engine support (M14x2)

1st step

Torque: 65

÷75 Nm

2nd step

Angle: 60˚-65˚
Guard torque: 190

÷270 Nm

- Fit the control unit support (3) on the engine (M8x1.25

bolts to be tightened to a torque of 22-27Nm) complete
with atmospheric pressure sensor (5) and diesel filter
mounting.

- If present on the application, fit the air conditioning

compressor (17, Figure 3) and the flexible belt (16, Figure
3).

- Fit the alternator complete with mounting bracket and

tension the bolt (6) tightening the bolt (5).

- Fit the ADEM III control unit (2) on the support with the

flexible mounts (3) (M8x1.25 screws to tighten to a
torque of 22 — 27 Nm).

- Fit the engine electric cable connecting the control unit

to the various sensors and services.
Suitably secure the electric cable on the engine with the
clamps.

- Fit the oil filters and the diesel filter (if present).

- Fit the protective grilles (if present).

- Affix the plate warning the engine has no lubricating oil.

103228

103227

5

6

3

4

1

2

NOTE The filters must be tightened by hand after lightly

lubricating the seals.
Tighten for another 3/4 turn with 99368539 tool.

40

SECTION 3 - INDUSTRIAL APPLICATION

VECTOR 8 ENGINES

Base - April 2006

Print P2D32V001E

- that there are no water leaks from the connecting

sleeves of engine cooling circuit pipes and cab internal
heating pipes, tighten the clamping collars if required;

- the connection between the low pressure fuel pipes and

the relevant connectors;

- that there are no oil leaks between the cover and the

cylinder head, between oil sump and engine block,
between heat exchanger oil filter and the relevant
housings and between the different pipes in the
lubricating circuit;

- that there are no fuel leaks from the fuel pipes;

- that there are no air leaks from pneumatic pipes (if

fitted);

Carefully check and bleed the engine cooling equipment by
repeated draining operations.

Checks and inspections

Start the engine and leave it running just above the
idling speed, wait until the coolant reaches the
temperature necessary to open the thermostat and
then check:

The following checking inspections must be carried
out after the engine assembly on the vehicle .

NOTE

SECTION 3 - INDUSTRIAL APPLICATION

41

VECTOR 8 ENGINES

Print P2D32V001E

Base - April 2006

Figure 1

1. Engine coolant temperature sensor — 2. Engine oil temperature sensor — 3. Oil filter clogging sensor — 4. ADEM III engine

control module — 5. Atmospheric pressure sensor — 6. Fuel temperature sensor — 7. Electro—injectors — 8. Engine

speed/timing sensor on crankshaft — 9. Engine speed/timing sensor on camshaft — 10. Common rail fuel pressure sensor —

11. Common rail high pressure control solenoid valve, also called pulse wide modulation (PWM) or M—Promp valve —

12. Intake air temperature sensor after intercooler — 13. Intake air pressure sensor —

14. Engine oil pressure sensor — 15. Alternator

103265

LOCATION OF COMPONENTS ON THE ENGINE

SECTION 3 - INDUSTRIAL APPLICATION

45

VECTOR 8 ENGINES

Print P2D32V001E

Base - April 2006

Figure 2

1. Engine coolant temperature sensor — 2. Engine oil temperature sensor — 3. Oil filter clogging sensor — 4. ADEM III engine

control module — 5. Atmospheric pressure sensor — 6. Fuel temperature sensor — 7. Electro—injectors — 8. Engine

speed/timing sensor on crankshaft — 9. Engine speed/timing sensor on camshaft — 10. Common rail fuel pressure sensor —

11. Common rail high pressure control solenoid valve, also called pulse wide modulation (PWM) or M—Promp valve —

12. Intake air temperature sensor after intercooler — 13. Intake air pressure sensor — 14. Engine oil pressure sensor

Circuit diagram of engine cable

89782

14

46

SECTION 3 - INDUSTRIAL APPLICATION

VECTOR 8 ENGINES

Base - April 2006

Print P2D32V001E

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  17  18  19  20   ..