Nissan Primera P12. Manual - part 246

 

  Главная      Nissan     Nissan Primera P12 - Service Manual

 

поиск по сайту            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  244  245  246  247   ..

 

 

Nissan Primera P12. Manual - part 246

 

 

DTC P0222, P0223 APP SENSOR

EC-169

[YD (WITH EURO-OBD)]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

EC

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Check voltage between ECM terminals 83 (APP sensor 1 sig-
nal), 91 (APP sensor 2 signal) and body ground under the fol-
lowing conditions.

4.

If NG, replace accelerator pedal assembly.

Removal and Installation

EBS013N9

ACCELERATOR PEDAL

Refer to

ACC-2, "ACCELERATOR CONTROL SYSTEM"

.

Terminal

Accelerator pedal

Voltage

83

(Accelerator pedal position

sensor 1)

Fully released

0.5 - 1.0V

Fully depressed

4.2 - 5.3V

91
(Accelerator pedal position
sensor 2)

Fully released

0.4 - 0.7V

Fully depressed

2.2 - 2.7V

MBIB0615E

EC-170

[YD (WITH EURO-OBD)]

DTC P0234 TC SYSTEM

DTC P0234 TC SYSTEM

PFP:14411

Description

EBS013NA

The load from the turbocharger boost control solenoid valve controls
the actuator. By changing the variable nozzle vane opening through
the rods, the intake air volume is adjusted.

The turbocharger boost control solenoid valve is moved by ON/OFF
pulse from the ECM. The longer the ON pulse, the charge air pres-
sure rises.

ECM Terminals and Reference Value

EBS013NB

Specification data are reference valves, and are measured between each terminal and ground.
Pulse signal is measured by CONSULT-II.

CAUTION:

Do not use ECM ground terminals when measuring input/output voltage. Doing so may damage the
ECM's transistor. Use a ground other than ECM terminals, such as the ground.

: Average voltage for pulse signal (Actual pulse signal can be confirmed by oscilloscope.)

MBIB0626E

MBIB0921E

TERMI-

NAL

NO.

WIRE

COLOR

ITEM

CONDITION

DATA

(DC Voltage and Pulse Signal)

6

L

Turbocharger boost control
solenoid valve

[Ignition switch ON]

Warm-up condition

Idle speed

0 - 12.5V

[Ignition switch ON]

Warm-up condition

Engine speed is 2,000 rpm

0 - 12.5V

MBIB0889E

MBIB0890E

DTC P0234 TC SYSTEM

EC-171

[YD (WITH EURO-OBD)]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

EC

On Board Diagnosis Logic

EBS013NC

This self-diagnosis has the one trip detection logic.
The MI will not light up for this self-diagnosis.

Overall Function Check

EBS013ND

Use this procedure to check the overall function of the turbocharger. During this check, a DTC might not be
confirmed.

1.

Start engine and let it idle.

2.

Make sure that turbocharger control actuator rod moves slightly
when engine is started.

3.

If NG, go to

EC-173, "Diagnostic Procedure"

.

DTC No.

Trouble diagnosis name

DTC detecting condition

Possible cause

P0234

Turbocharger overboost
condition

ECM detects turbocharger boost pressure
is excessively high.

Turbocharger

Vacuum pump

Turbocharger boost sensor

Turbocharger boost control solenoid valve

MBIB1024E

EC-172

[YD (WITH EURO-OBD)]

DTC P0234 TC SYSTEM

Wiring Diagram

EBS013NE

MBWA0617E

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  244  245  246  247   ..