Nissan Primera P12. Manual - part 67

 

  Главная      Nissan     Nissan Primera P12 - Service Manual

 

поиск по сайту            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  65  66  67  68   ..

 

 

Nissan Primera P12. Manual - part 67

 

 

BCS-1

BODY CONTROL SYSTEM

K ELECTRICAL

CONTENTS

C

D

E

F

G

H

I

J

L

M

SECTION

A

B

BCS

BODY CONTROL SYSTEM

PRECAUTIONS .......................................................... 2

Precautions for Supplemental Restraint System
(SRS) “AIR BAG” and “SEAT BELT PRE-TEN-
SIONER” .................................................................. 2
Wiring Diagrams and Trouble Diagnosis .................. 2

SMART ENTRANCE CONTROL SYSTEM ................ 3

Description ............................................................... 3

OUTLINE ............................................................... 3
INTERIOR LAMP/SPOT LAMP/VANITY MIR-
ROR ILLUMINATION ............................................ 3
REAR WINDOW DEFOGGER/DOOR MIRROR
DEFOGGER .......................................................... 3
CAN COMMUNICATION ....................................... 4
CAN COMMUNICATION UNIT ............................. 4
SLEEP/WAKE-UP CONTROL .............................. 9

INPUT/OUTPUT .................................................... 9

CONSULT-II ............................................................ 10

DIAGNOSTIC ITEMS APPLICATION .................. 10
DATA MONITOR MODE ...................................... 10
WORK SUPPORT MODE ................................... 11
SELF-DIAG RESULTS MODE ............................ 11
CONSULT-II INSPECTION PROCEDURE .......... 13

Schematic ............................................................... 14

EXCEPT FOR F9Q ENGINE MODELS ............... 14
F9Q ENGINE MODELS ...................................... 16

Smart Entrance Control Unit Inspection Table ........ 17
Trouble Diagnoses ................................................. 21

PRELIMINARY CHECK ....................................... 21

Power Supply and Ground Circuit Check ............... 22
CAN Communication Line Check ........................... 23

BCS-2

PRECAUTIONS

PRECAUTIONS

PFP:00011

Precautions for Supplemental Restraint System (SRS) “AIR BAG” and “SEAT
BELT PRE-TENSIONER”

EKS009QA

The Supplemental Restraint System such as “AIR BAG” and “SEAT BELT PRE-TENSIONER”, used along
with a front seat belt, helps to reduce the risk or severity of injury to the driver and front passenger for certain
types of collision. Information necessary to service the system safely is included in the SRS and SB section of
this Service Manual.

WARNING:

To avoid rendering the SRS inoperative, which could increase the risk of personal injury or death
in the event of a collision which would result in air bag inflation, all maintenance must be per-
formed by an authorized NISSAN/INFINITI dealer.

Improper maintenance, including incorrect removal and installation of the SRS, can lead to per-
sonal injury caused by unintentional activation of the system. For removal of Spiral Cable and Air
Bag Module, see the SRS section.

Do not use electrical test equipment on any circuit related to the SRS unless instructed to in this
Service Manual. SRS wiring harnesses can be identified by yellow and/or orange harnesses or
harness connectors.

Wiring Diagrams and Trouble Diagnosis

EKS009QB

When you read wiring diagrams, refer to the following:

GI-14, "How to Read Wiring Diagrams"

in GI section.

PG-3, "POWER SUPPLY ROUTING"

for power distribution circuit in PG section.

When you perform trouble diagnosis, refer to the following:

GI-10, "How to Follow Trouble Diagnoses"

in GI section.

GI-24, "How to Perform Efficient Diagnosis for an Electrical Incident"

in GI section.

SMART ENTRANCE CONTROL SYSTEM

BCS-3

C

D

E

F

G

H

I

J

L

M

A

B

BCS

SMART ENTRANCE CONTROL SYSTEM

PFP:28596

Description

EKS009QC

OUTLINE

The smart entrance control unit totally controls the following body electrical system operations.

Warning chime, refer to

DI-101, "WARNING CHIME"

.

Rear defogger and door mirror defogger, refer to

GW-16, "REAR WINDOW DEFOGGER"

.

Power door lock, refer to

BL-13, "POWER DOOR LOCK SYSTEM"

.

Power door lock - Super lock - (RHD models), refer to

BL-42, "POWER DOOR LOCK — SUPER LOCK —

"

.

Multi-remote control system, refer to

BL-79, "MULTI-REMOTE CONTROL SYSTEM"

Theft warning system, refer to

BL-123, "THEFT WARNING SYSTEM"

.

NATS (Nissan Anti-Theft system), refer to

BL-151, "NATS (NISSAN ANTI-THEFT SYSTEM)"

.

Interior lamp, refer to

LT-110, "INTERIOR ROOM LAMP"

.

Also, smart entrance control unit has the “sleep/wake-up control” function. Smart entrance control unit puts
itself (the whole smart entrance control unit) to sleep under certain conditions to prevent unnecessary power
consumption. Then, when a certain input is detected, the system wakes itself up. For more detailed informa-
tion, refer to

BCS-9, "SLEEP/WAKE-UP CONTROL"

.

INTERIOR LAMP/SPOT LAMP/VANITY MIRROR ILLUMINATION

The lamps turn off automatically when the interior lamp, spot lamp or/and vanity mirror illumination are illumi-
nated with the ignition key in the OFF position, if the lamp remains lit by the door switch open signal or if the
lamp switch is in the ON position for more than 30 minutes.
After lamps are turned off by the smart entrance control unit, the lamps illuminate again when:

Driver's door is locked or unlocked with remote controller, door lock/unlock switch or door key cylinder.

Ignition switch is turned to ON.

Door is opened or closed,

Key is inserted into ignition key cylinder.

REAR WINDOW DEFOGGER/DOOR MIRROR DEFOGGER

Rear window defogger is turned off in approximately 15 minutes after the rear window defogger switch is
turned on.

BCS-4

SMART ENTRANCE CONTROL SYSTEM

CAN COMMUNICATION

CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent error detection ability. Many elec-
tronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links with other
control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are connected with 2
communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission with less wiring.
Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.

CAN COMMUNICATION UNIT

×

:Applicable

Body type

Sedan/Wagon/Hatch back

Axle

2WD

Engine

YD22DDTi

F9Q

Transmission

M/T

Brake control

ESP

ABS

ESP

ABS

CAN communication unit

ECM

×

×

×

×

×

×

×

×

ESP/TCS/ABS control unit

×

×

×

×

ABS actuator and electric
unit (control unit)

×

×

×

×

Data link connector

×

×

×

×

×

×

×

×

Tyre pressure monitoring
control unit

×

×

×

×

Steering angle sensor

×

×

×

×

Smart entrance control unit

×

×

×

×

×

×

×

×

Combination meter

×

×

×

×

×

×

×

×

Can communication type

BCS-5, "Type 21, Type

22/Type 29, Type30"

BCS-6, "Type 23, Type

24/Type31, Type32"

BCS-7, "Type 25/Type

26"

BCS-8, "Type 27/Type

28"

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  65  66  67  68   ..