Infiniti M45 (Y34). Manual - part 54

 

  Index      Infiniti     Infiniti M45 (Y34) - service repair manual 2004 year

 

Search            copyright infringement  

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Content   ..  52  53  54  55   ..

 

 

Infiniti M45 (Y34). Manual - part 54

 

 

TROUBLE DIAGNOSIS

AT-101

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

B

AT

Diagnostic Procedure Without CONSULT-II

ACS004I2

 OBD-II SELF-DIAGNOSTIC PROCEDURE (WITH GST)

Refer to 

EC-121, "Generic Scan Tool (GST) Function"

 .

 OBD-II SELF-DIAGNOSTIC PROCEDURE (NO TOOLS)

Refer to 

EC-64, "Malfunction Indicator Lamp (MIL)"

 .

 TCM SELF-DIAGNOSTIC PROCEDURE (NO TOOLS)

Description

In the unlikely event of a malfunction in the electrical system, when the ignition switch ON, the A/T CHECK
indicator lamp lights up for 2 seconds, then flashes for 8 seconds. If there is no malfunction, when the ignition
switch ON, the indicator lamp lights up for 2 seconds. As a method for locating the suspect circuit, when the
self-diagnostics start signal is input, the memory for the malfunction location is output and the A/T CHECK
indicator lamp flashes to display the corresponding DTC.

Diagnostic Procedure

1. 

CHECK A/T CHECK INDICATOR LAMP

1.

Start the engine with selector lever in “P” position. Warm engine to normal operating temperature.

2.

Turn ignition switch ON and OFF at least twice, then leave it in OFF position. 

3.

Wait 10 seconds.

4.

Turn ignition switch ON. (Do not start engine.)

Does A/T CHECK indicator lamp come on for about 2 seconds?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> GO TO 

AT-256, "A/T CHECK Indicator Lamp Does Not Come On"

 .

2. 

JUDGEMENT PROCEDURE STEP 1

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Push shift lock release button.

3.

Move selector lever from “P” to “D” position.

4.

Release accelerator pedal. (Set the closed throttle position signal ON.)

5.

Depress brake pedal. (Brake switch signal ON.)

6.

Turn ignition switch ON.

7.

Wait 3 seconds.

8.

Move the selector lever to the Manual shift gate side. (Manual mode switch ON.)

9.

Release brake pedal. (Brake switch signal OFF.)

10. Move the selector lever to “D” position. (Manual mode switch OFF.)

11. Depress brake pedal. (Brake switch signal ON.)
12. Release brake pedal. (Brake switch signal OFF.)

13. Depress accelerator pedal fully and release it.

>> GO TO 3.

3. 

CHECK SELF-DIAGNOSIS CODE

Check A/T CHECK indicator lamp.
Refer to 

AT-102, "Judgement Self-Diagnosis Code"

 .

If the system does not go into self-diagnostics. Refer to 

AT-250, "PARK/NEUTRAL POSITION, MANUAL

MODE, BRAKE AND THROTTLE POSITION SWITCH CIRCUIT"

 .

>> DIAGNOSIS END

AT-102

TROUBLE DIAGNOSIS

Judgement Self-Diagnosis Code

If there is a malfunction, the lamp lights up for the time corresponding to the suspect circuit.

Erase Self-Diagnosis

In order to make it easier to find the cause of hard-to-duplicate malfunctions, malfunction information is
stored into the control unit as necessary during use by the user. This memory is not erased no matter how
many times the ignition switch is turned ON and OFF. 

However, this information is erased by turning ignition switch OFF after executing self-diagnostics or by
erasing the memory using the CONSULT-II.

SCIA4758E

DTC U1000 CAN COMMUNICATION LINE

AT-103

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

B

AT

DTC U1000 CAN COMMUNICATION LINE

PFP:23710

Description

ACS001A5

CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent malfunction detection ability.
Many electronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links
with other control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are con-
nected with 2 communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission
with less wiring. Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.

On Board Diagnosis Logic

ACS001A6

This is an OBD-II self-diagnostic item.

Diagnostic trouble code “CAN COMM CIRCUIT” with CONSULT-II or U1000 without CONSULT-II is
detected when TCM cannot communicate to other control units.

Possible Cause

ACS001A7

Harness or connectors
(CAN communication line is open or shorted.)

DTC Confirmation Procedure

ACS001A8

NOTE:
If “DTC Confirmation Procedure” has been previously conducted, always turn ignition switch OFF and
wait at least 10 seconds before conducting the next test.
After the repair, perform the following procedure to confirm the malfunction is eliminated.

 WITH CONSULT-II

1.

Turn ignition switch ON. (Do not start engine.)

2.

Select “DATA MONITOR” mode for “ENGINE” with CONSULT-II.

3.

Start engine and wait at least 6 seconds.

4.

If DTC is detected, go to 

AT-105, "Diagnostic Procedure"

 .

 WITH GST

Follow the procedure “WITH CONSULT-II”.

SAT014K

AT-104

DTC U1000 CAN COMMUNICATION LINE

Wiring Diagram — AT — CAN

ACS001A9

TCWA0109E

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  52  53  54  55   ..