Isuzu Amigo / Axiom / Trooper / Rodeo / VehiCross. Manual - part 529

 

  Index      Isuzu     Isuzu Amigo / Axiom / Trooper / Rodeo / VehiCross - service repair manual 1999-2002 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  527  528  529  530   ..

 

 

Isuzu Amigo / Axiom / Trooper / Rodeo / VehiCross. Manual - part 529

 

 

0A–12

GENERAL INFORMATION

Lifting Instructions

CAUTION:

D

If a lifting device other than the original jack is
used, it is most important that the device be
applied only to the correct lifting points. Raising
the vehicle from any other point may result in
serious damage.

D

When jacking or lifting a vehicle at the frame side
rail or other prescribed lift points, be certain that
lift pads do not contact the catalytic converter,
brake pipes or cables, or fuel lines. Such contact
may result in damage or unsatisfactory vehicle
performance.

Lifting Points and Supportable Point Locations

C00RW003

Lifting Point: Front

D

When using a floor jack, lift on the center of the skid
plate.

545RS001

0A–13

GENERAL INFORMATION

Supportable Point: Front

D

Position the chassis stands at the bottom of the frame
sidemember, behind the front wheel.

501RS003

Lifting Point: Rear

D

Position the floor jack at the center of the rear axle
case when lifting the vehicle.

420RS002

Supportable Point: Rear

D

Position the chassis stands at the bottom of the frame
sidemember, just behind the trailing link bracket.

501RW002

Legend

(1) Trailing Link Bracket

Supportable Point: Rear

D

Position the chassis stands at the bottom of the rear
axle case.

420RS001

0A–14

GENERAL INFORMATION

Standard Bolts Torque Specifications

The torque values given in the following table should be
applied where a particular torque is not specified.

4.8

8.8

9.8

Strength Class

Refined

Non-Refined

Bolt 
Identification

Bolt Diameter 

×

Pitch (mm)

M 6X1.0

M 8X1.25

M 10X1.25

* M10X1.5

M12X1.25

* M12X1.75

M14X1.5

* M14X2.0

M16X1.5

* M16X2.0

M18X1.5

M20X1.5

M22X1.5

M24X2.0

4—8 (3—6)

8—18 N·m (6—13 lb ft)

21—34 N·m (15—25 lb ft)

20—33 N·m (14—25 lb ft)

49—74 N·m (36—54 lb ft)

45—69 N·m (33—51 lb ft)

77—115 N·m (56—85 lb ft)

72—107 N·m (53—79 lb ft)

104—157 N·m (77—116 lb ft)

100—149 N·m (74—110 lb ft)

151—226 N·m (111—166 lb ft)

206—310 N·m (152—229 lb ft)

251—414 N·m (185—305 lb ft)

359—539 N·m (265—398 lb ft)

5—10 N·m (4—7 lb ft)

12—23 N·m (9—17 lb ft)

28—46 N·m (20—34 lb ft)

28—45 N·m (20—33 lb ft)

61—91 N·m (45—67 lb ft)

57—84 N·m (42—62 lb ft)

93—139 N·m (69—103 lb ft)

88—131 N·m (65—97 lb ft)

135—204 N·m (100—150 lb ft)

130—194 N·m (95—143 lb ft)

195—293 N·m (144—216 lb ft)

270—405 N·m (199—299 lb ft)

363—544 N·m (268—401 lb ft)

431—711 N·m (318—524 lb ft)

17—30 N·m (12—22 lb ft)

37—63 N·m (27—46 lb ft)

36—60 N·m (27—44 lb ft)

76—114 N·m (56—84 lb ft)

72—107 N·m (53—79 lb ft)

114—171 N·m (84—126 lb ft)

107—160 N·m (79—118 lb ft)

160—240 N·m (118—177 lb ft)

153—230 N·m (113—169 lb ft)

230—345 N·m (169—255 lb ft)

317—476 N·m (234—351 lb ft)

425—637 N·m (313—469 lb ft)

554—831 N·m (409—613 lb ft)

The asterisk * indicates that the bolts are used for
female–threaded parts that are made of soft materials
such as casting, etc.

0A–15

GENERAL INFORMATION

Abbreviations Charts

List of automotive abbreviations which may be used
in this manual
A — Ampere(s)
ABS — Antilock Brake System
AC — Alternating Current
A/C — Air Conditioning
ACCEL — Accelerator
ACC — Accessory
ACL — Air Cleaner
Adj — Adjust
A/F — Air Fuel Ratio
AIR — Secondary Air Injection System
Alt — Altitude
AMP — Ampere(s)
ANT — Antenna
ASM — Assembly
A/T — Automatic Transmission/Transaxle
ATDC — After Top Dead Center
ATF — Automatic Transmission Fluid
Auth — Authority
Auto — Automatic
BARO — Barometric Pressure
Bat — Battery
B+ — Battery Positive Voltage
Bbl — Barrel
BHP — Brake Horsepower
BJ — Birfield Universal Joint
BPT — Backpressure Transducer
BTDC — Before Top Dead Center

°

 C — Degrees Celsius

CAC — Charge Air Cooler
Calif — California
cc — Cubic Centimeter
CID — Cubic Inch Displacement
CKP — Crankshaft Position
CL — Closed Loop
CLCC — Closed Loop Carburetor Control
CMP — Camshaft Position
CO — Carbon Monoxide
Coax — Coaxial
Conn — Connector
Conv — Converter
Crank — Crankshaft
Cu. In. — Cubic Inch
CV — Constant Velocity
Cyl — Cylinder(s)
DI — Distributor Ignition
Diff — Differential
Dist — Distributor
DLC — Data Link Connector
DOHC — Double Overhead Camshaft
DOJ — Double Offset Universal Joint
DTC — Diagnostic Trouble Code
DTM — Diagnostic Test Mode
DTT — Diagnostic Test Terminal
DVM — Digital Voltmeter (10 meg.)
DVOM — Digital Volt Ohmmeter
EBCM — Electronic Brake Control Module
ECM — Engine Control Module
ECT — Engine Coolant Temperature
EEPROM  — Electronically Erasable Programmable
Read Only Memory
EGR — Exhaust Gas Recirculation
EI — Electronic Ignition

ETC — Electronic Throttle Control
ETR — Electronically Tuned Receiver
EVAP — Evaporation Emission
Exh — Exhaust

°

 F — Degrees Fahrenheit

Fed — Federal (All States Except Calif.)
FF — Front Drive Front Engine
FL — Fusible Link
FLW — Fusible Link Wire
FP — Fuel Pump
FRT — Front
ft — Foot
FWD — Front Wheel Drive
4WD — Four Wheel Drive
4 x 4 — Four Wheel Drive
4 A/T — Four Speed Automatic Transmission/Transaxle
Gal — Gallon
GEN — Generator
GND — Ground
Gov — Governor
g — Gram
Harn — Harness
HC — Hydrocarbons
HD — Heavy Duty
Hg — Hydrargyrum (Mercury)
HiAlt — High Altitude
HO2S — Heated Oxygen Sensor
HVAC — Heater–Vent–Air–Conditioning
IAC — Idle Air Control
IAT — Intake Air Temperature
IC — Integrated Circuit / Ignition Control
ID — Identification / Inside Diameter
IGN — Ignition
INJ — Injection
IP — Instrument Panel
IPC — Instrument Panel Cluster
Int — Intake
ISC — Idle Speed Control
J/B — Junction Block
kg — Kilograms
km — Kilometers
km/h — Kilometer per Hour
kPa — Kilopascals
kV — Kilovolts (thousands of volts)
kW — Kilowatts
KS — Knock Sensor
L — Liter
lb ft — Foot Pounds
lb in — Inch Pounds
LF — Left Front
LH — Left Hand
LR —Left Rear
LS — Left Side
LWB — Long Wheel Base
L–4 — In–Line Four Cylinder Engine
MAF — Mass Air Flow
MAN — Manual
MAP — Manifold Absolute Pressure
Max — Maximum
MC — Mixture Control
MFI — Multiport Fuel Injection
MIL — Malfunction Indicator Lamp
Min — Minimum
mm — Millimeter
MPG — Miles Per Gallon

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  527  528  529  530   ..