Discovery electrical Manual - part 17

 

  Index      Land Rover     DISCOVERY ELECTRICAL TROUBLESHOOTING MANUAL 1997-1999 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  15  16  17  18   ..

 

 

Discovery electrical Manual - part 17

 

 

STARTING AND CHARGING

B1

CIRCUIT OPERATION

1

CIRCUIT OPERATION

 
25 9),-'/)6 )48-33)( :-7,  ,)*7 /%50 :-7,287

1+-1) 002&-/-6%7-21
877-1+ 7,) +1-7-21 :-7', #  -1 326-7-21 

%33/-)6 &%77)5; 92/7%+) 72 7,) 7%57)5 2/)12-(

)/%;6   7)50-1%/  "-7, 7,) 9),-'/) -1 %5.

25 )875%/ 8720%7-' 21/; %1( 7,)  ,)*7 /%50

()%'7-9%7)( 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%;  

)1)5+-6)6 %77)5; 92/7%+) -6 7,)1 %33/-)( (-5)'7/; 72

7,) 7%57)5 2/)12-(   %1( 7,) 7%57)5  

9-% 7,) 1+-1) 002&-/-6%7-21 21752/ !1-7 3-()5

$   6,257-1+ 3/8+
1 0%18%/ 75%160-66-21 9),-'/)6 7,)  ,)*7 /%50

!1-7 $   3529-()6 % +5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5

2/)12-( )/%;6    7)50-1%/
1 %8720%7-' 75%160-66-21 9),-'/)6 7,)  ,)*7 /%50

!1-7 $   3529-()6 % +5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5

2/)12-( )/%;6    7)50-1%/ 9-% 7,)

%5.)875%/ 26-7-21 :-7', # 
* 7,) 7,)*7 %/%50 -6 %'7-9%7)( 7,)  ,)*7 /%50 !1-7

$   :-// -17)55837 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%;6

  +5281( 3%7,  ,) 7%57)5 2/)12-( )/%;

  :-// 5)0%-1 ())1)5+-6)( %1( 35)9)17

67%57-1+ 7,) )1+-1)

For vehicles equipped with Theft Alarm and Engine
Immobilisation:

877-1+ 7,) +1-7-21 :-7', #  -1 326-7-21 

%33/-)6 &%77)5; 92/7%+) 72 7,) 7%57)5 2/)12-(

)/%;6   7)50-1%/  "-7, 7,) 9),-'/) -1 %5.

25 )875%/ 8720%7-' 21/; %1( 7,)  ,)*7 /%50

()%'7-9%7)( 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%;  

)1)5+-6)6 %77)5; 92/7%+) -6 7,)1 %33/-)( 72 7,)

1+-1) 002&-/-6%7-21 21752/ !1-7 3-()5 $  

* 7,)  ,)*7 /%50 -6 %'7-9%7)( 7,) 1+-1)

002&-/-6%7-21 21752/ !1-7 3-()5 $   :-//

-17)55837 7,) &%77)5; 6833/; 72 7,) 7%57)5 2/)12-(

  %1( 7,) 7%57)5  
1 0%18%/ 75%160-66-21 9),-'/)6 7,)  ,)*7 /%50

!1-7 $   3529-()6 % +5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5

2/)12-( )/%;6    7)50-1%/
1 %8720%7-' 75%160-66-21 9),-'/)6 7,)  ,)*7 /%50

!1-7 $   3529-()6 % +5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5

2/)12-( )/%;6    7)50-1%/ 9-% 7,)

%5.)875%/ 26-7-21 :-7', # 
* 7,) 7,)*7 %/%50 -6 %'7-9%7)( 7,)  ,)*7 /%50 !1-7

$   :-// -17)55837 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%;6

  +5281( 3%7,  ,) 7%57)5 2/)12-( )/%;

  :-// 5)0%-1 ())1)5+-6)( %1( 35)9)17

67%57-1+ 7,) )1+-1)

For vehicles not equipped with Theft Alarm and
Engine Immobilisation:

877-1+ 7,) +1-7-21 :-7', #  -1 326-7-21 

%33/-)6 &%77)5; 92/7%+) 72 7,) 7%57)5 2/)12-(

)/%;6   7)50-1%/  "-7, 7,) 9),-'/) -1 %5.

25 )875%/ 8720%7-' 21/; 7,) 7%57)5 2/)12-(

)/%;   )1)5+-6)6 %77)5; 92/7%+) -6 7,)1

%33/-)( (-5)'7/; 72 7,) 7%57)5 2/)12-(   %1(

7,) 7%57)5   9-% 7,) 1+-1) 002&-/-6%7-21

21752/ !1-7 3-()5 $   6,257-1+ 3/8+
25 9),-'/)6 127 )48-33)( :-7,  ,)*7 /%50 % &/%'.

:-5) -6 86)( 72 6,257 3-16   %1(   2*  

On Japan and manual transmission vehicles, a
ground path is provided directly to the Starter
Solenoid Relay’s (K137) 86 terminal.

On automatic transmission vehicles, a ground path is
provided to the Starter Solenoid Relay’s (K137) 86
terminal via the Park/Neutral Position Switch (X167).

STARTING AND CHARGING

B1

CIRCUIT OPERATION

2

 
877-1+ 7,) +1-7-21 :-7', #  -1 326-7-21 

%33/-)6 &%77)5< 92/7%+) 72 7,) 7%57)5 2/)12-(

)/%<6   7)50-1%/  "-7, 7,) 9),-'/) -1 %5.

25 

()%'7-9%7)( 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%<  

)1)5+-6)6 %77)5< 92/7%+) -6 7,)1 %33/-)( (-5)'7/< 72

7,) 7%57)5 2/)12-(   %1( 7,) 7%57)5  
1 0%18%/ 75%160-66-21 9),-'/)6 )48-33)( :-7, %

7,)*7 %/%50 7,) ,)*7 /%50  1-7 $   3529-()6 %

+5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%<6  

 7)50-1%/
1 %8720%7-' 75%160-66-21 9),-'/)6 )48-33)( :-7, %

7,)*7 %/%50 7,) ,)*7 /%50  1-7 $   3529-()6 %

+5281( '-5'8-7 72 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%<6  

 7)50-1%/ 9-% 7,) %5.

# 
* 7,) 7,)*7 %/%50 -6 %'7-9%7)( 7,) ,)*7 /%50  1-7

$   :-// -17)55837 7,) 7%57)5 2/)12-( )/%<6

  +5281( 3%7, ,) 7%57)5 2/)12-( )/%<

  :-// 5)0%-1 ())1)5+-6)( %1( 35)9)17

67%57-1+ 7,) )1+-1)
25 9),-'/)6 127 )48-33)( :-7, ,)*7 /%50 % &/%'.

:-5) -6 86)( 72 6,257 3-16   %1(   2*  

  -6 -1 326-7-21 

&%77)5< 92/7%+) -6 %33/-)( 72 7,) ',%5+-1+ 6<67)0

*%8/7 /-+,7 ",)1 7,) )1)5%725 $  -6 &)-1+

7851)( &< 7,) )1+-1) -76 67%725 :-1(-1+6 %5) );'-7)(

&< 92/7%+) %33/-)( 72 7,) )1)5%725 $  9-% 7,)

',%5+-1+ 6<67)0 *%8/7 /-+,7 ,) )1)5%725 $ 

&)+-16 72 352(8') )/)'75-'-7< -1 25()5 72 ',%5+) 7,)

9),-'/) %77)5<   * 7,) )1)5%725 $  *%-/6

72 352(8') 32:)5 7,) )1)5%725 $  +5281(6

7,) *%8/7 /-+,7 '21752/ :-5) '%86-1+ 7,) ',%5+-1+

6<67)0 *%8/7 /-+,7 72 +/2:
,) 7%',20)7)5 (-63/%<6 )1+-1) 63))( -1 530

!2/7%+) 38/6)6 %5) 7%.)1 *520 7,) )1)5%725 $ 

%1( %5) +)1)5%7)( :,)1 7,) )1+-1) (5-9) &)/7 78516

7,) )1)5%725 38//)< ,) 7%',20)7)5 5)6321(6 72

7,) *5)48)1'< 2* 7,) 92/7%+) 38/6)6 :,-',

-1'5)%6)6 3523257-21%//< 72 7,%7 2* 7,) )1+-1) 63))(

STARTING AND CHARGING

B1

3

CIRCUIT DIAGRAM

30

MF 5

60 A

2

C114

P125
Engine Compart-
ment Fuse Box

NW

S233

0

I

II

III

X134
Ignition Switch

1

C220

N

WR

50

F 17

10 A

9

C204

P126
Fascia Fuse Box

WR

86

1

C219

85

30

C2006

87

C2006

K137
Starter Solenoid
Relay

85

30

87

86

BO

Z158
Starter Relay
Diode

BY

NR

C

B1-6

50

A

B1-5

B

B1-4

Automatic
Transmission

Manual Trans-
mission

MFI–V8

B1-7 NAS

B1-8 MFI–T16

B1-9 300Tdi without

EGR

B1-8 300Tdi with EGR

See Power Dis-
tribution

SFI–V8

300Tdi with EDC

STARTING AND CHARGING

B1

4

CIRCUIT DIAGRAM

BY

Z273
Neutral Sense
Diode

D

B1-5

YB

9

C105

BY

BY

10

Z132
Engine Control
Module (ECM)

18

C1017

OB

12

RY

OB

K151
Interlock Relay 2

85

C2001

YB

K110
Cruise Control
Lockout Relay

85

C2021

BY

Z132
Engine Control
Module (ECM)

34

C243

OB

300Tdi with EDC

MFI–V8

Z190
Interlock Diode 2

BY

B1-3

BY

B

2

C218

Automatic
Transmission

85

85

S322

MFI–T16

Not used

NAS

11

C217

S2005
HJ10

6

C1027

Z132
Engine Control
Module (ECM)

28

C243

OB

11

C217

11

C217

Not used

With Shift Inter-
lock

300Tdi without
EDC

SFI–V8

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  15  16  17  18   ..